۰
plusresetminus
لاله اسکندری درباره نگاهش به مسابقه «شب های مافیا» می گوید: ابتدا نگاهم به این برنامه فان بود ولی زمانی که وارد کار شدم کمی ترسیدم و فهمیدم ممکن است کمی خطرناک باشد.
حاشیه‌های «شب های مافیا» واقعی است؟

این بازیگر سینما و تلویزیون که یکی از شرکت کنندگان مسابقه «مافیا» در شبکه نمایش خانگی است، درباره علت حضورش در چنین مسابقه ای، تاثیر برد و باخت بر آینده کاری بازیگران و همچنین حواشی اخیری که برای این مسابقه رخ داد، با ایسنا گفت و گویی داشت.
لاله اسکندری درباره کلیت مسابقه «مافیا» و اینکه اساسا فضای کار را چطور می بیند؟ گفت: این مجموعه مسابقه با حضور چهره ها تقریبا یک سال و اندی است که تولید می شود و آقای سعید ابوطالب کاملا با فضاهای این چنینی آشنا هستند و با تولید آثاری چون «رالی ایرانی» و «شام ایرانی» قبل از «مافیا» در این حوزه ها فعال بوده اند. درواقع فضای چنین برنامه هایی کمی متفاوت است و سعی می شود رویکردی جدید در آن باشد؛ ضمن اینکه پایه ای که دارد، در جهان هم اتفاق می افتد. به نظرم «مافیا» کمک می کند تا چهره هایی که از دید مردم محبوب هستند، به گونه ای دیگر و از زاویه ای دیگر به مردم شناسانده شوند. من خودم شخصا خیلی اهل مسابقه نیستم و تنها مسابقه ای که قبل از این کار داشتم، «شام ایرانی» بود که توسط سروش صحت کارگردانی می شد.
اصلا بازی مافیا بلد نبودم
وی تاکید کرد: هیچ وقت دلم هم نمی خواهد در کارم خیلی به فضای شخصی ورود کنم؛ هرچند که متاسفانه خیلی ها به فضای شخصی ما احترام نمی گذارند و ورود پیدا می کنند، اما حداقل خودم به عنوان یک چهره شناخته شده خیلی خوراک در اختیار فضای مجازی و دوستانی که شناختی از ما ندارند، نمی گذارم. به همین دلیل در ابتدای کار وقتی از من برای حضور در این مسابقه دعوت شد قبول نکردم و گفتم انجام نمی دهم؛ ضمن اینکه من اصلا بازی را هم بلد نبودم در حالی که خیلی از دوستان خارج از کارشان این بازی ها را بسیار حرفه ای انجام می دهند. زمانی هم که دوباره وقتش رسید و تصمیم گرفتم در مسابقه شرکت کنم، بعد از تمرین هایی که داشتم دیدم واقعا کار پربیننده ای است و راستش آمار مخاطبان برایم خیلی جالب بود. آنجا بود که کمی ترسیدم و با خودم گفتم من چطور جرأت کردم وارد این بازی شوم؟
اسکندری همچنین تصریح کرد: من ابعاد ماجرا را از ابتدا نمی دانستم. به هرحال تمریناتم فقط در حد چند جلسه بود تا توانستم بازی را یاد بگیرم و خداراشکر توانستم وارد مسابقه شوم ولی این کار هم مثل هر مسابقه دیگری یکسری اتفاقات پیش بینی نشده دارد؛ به عنوان مثال ما در فصل اول این کار با خانم ها کار می کردیم و ۱۲ نفر بودیم که در آخرین لحظه یکی از دوستانمان نتوانتست به ما بپیوندد و ما ۱۱ نفره بازی را پیش بردیم و مناسبات بازی برهم ریخت ولی در فصل دوم که من شخصا بازی را بهتر یاد گرفته بودم، وقتی در مسابقه با آقایان همراه شدیم قطعا جذاب تر شد و زمانی که حضور داشتیم، تمام تلاش من این بود که حداقل خود واقعی ام را به بینندگان ارائه بدهم و از آنجایی که من خیلی سخت و بد دروغ می گویم، به همین دلیل وقتی در مقام مافیا قرار می گیرم خیلی مافیای خوبی نیستم.

خیلی نباید به فضای مجازی اعتنا کرد
این بازیگر سپس درباره حواشی ای که در قسمت دوم مسابقه «مافیا» رخ داد و اینکه آیا اخلاف نظرها همان قدر جدی است که به فضای مجازی کشیده می شود؟ توضیح داد: بله؛ یکسری حواشی در پشت صحنه در قسمت دوم اتفاق افتاد و در پایان بازی، آقای برزو ارجمند ناراحت شد و گفت که بازی را قبول ندارد، ولی دوستان خواستند ویدئوچک انجام شود و کار دوباره دیده شود. تمام بازی ها در «مافیا» بدون کات اتفاق می افتد؛ مگر اینکه حادثه ای رخ بدهد و کات شود. واقعیت این است که هرآنچه که شما دیدید عین همان اتفاقاتی بود که سرصحنه رخ داده است و بعد به تصویر منتقل شده است. اینکه طبعا در هر دورانی بازیکنانی قوی تر هستند و یکسری ضعیف ترند واقعا هست و خیلی از بازیگران هم ابتدای کار بدشانسی می آورند و همان اول کار حذف می شوند و واقعا نمی شود این اتفاقات را پیش بینی کرد؛ کما اینکه در دوره های قبلی هم دیدیم برخی چهره ها سالهاست بازی می کنند و کاملا به بازی مسلط هستند.
وی گفت: من فکر می کنم به بستری که در فضای مجازی میان هواداران ایجاد می شود خیلی نباید اعتنایی کرد، چون به هرحال هریک از دوستان طرفدارانی دارند و قطعا کامنت هایی هم می گذارند. من خودم شخصا از حضورم در «مافیا» ناراضی نیستم و فکر می کنم تجربه ای برای سال های آینده بود، چون به هرحال در کنار فیلم و سریال هایی که داریم، اینگونه مسابقه ها هم برای مردم جذاب است و این مسابقه با این میزان استقبالی که داشته نشان می دهد مردم دلشان می خواهد چنین مسابقه هایی خصوصا با حضور چهره هایی که دوستشان دارند، باشد.
برخی ها «شب های مافیا» را خیلی جدی گرفتند
اسکندری در ادامه صحبت هایش به جدی گرفتن مسابقه «شب های مافیا» توسط برخی چهره ها اشاره داشت و بیان کرد: به عنوان مثال مهران غفوریان از جمله چهره هایی بود که در بازی، بازیکن چندان قوی ای نبود، ولی خودش آنقدر دوست داشتنی و بانمک بود که شما باید در موقعیتش قرار بگیرید تا بامزگی اش را درک کنید، ولی برعکس برخی دوستان، زیادی مسابقه را جدی گرفتند. به هرحال بازی است دیگر مثل هر بازی دیگری؛ ممکن است اشتباه رخ دد و ما ببازیم. ولی در مجموع همیشه در هر سری از کار که پخش می شود، یکسری بازیکنان قوی تر هستند و من همیشه سعی کردم حد وسط باشم؛  یعنی نه آنقدر ضعیف که آبروریزی شود و نه آنقدر قوی که البته آنقدر تمرین نکرده بودم که بتوانم قوی باشم. من در کل سه جلسه تمرین کردم و مقابل دوربین رفتم که فکر می کنم تمرینم برای چنین کاری خیلی تایم کمی بود. حالا دیگر نمی دانم در بازی چطور هستم ولی خودم فکر می کنم آبرومند بودم و سوتی ندادم اما در عین حال قبول دارم که مافیای بدی بودم و در مقام مافیا خیلی موفق نیستم.
برد و باخت در این مسابقه به سرنوشت کاری بازیگران ربطی ندارد
بازیگر سریال های «در چشم باد»، «خاک سرخ»، «سال های برف و بنفشه»، «دولت مخفی»، «بی قرار» در بخشی دیگر از گفت و گو با ایسنا در پاسخ به اینکه چقدر فکر می کند برد و باخت این مسابقه می تواند در آینده کاری بازیگران تاثیر بگذارد؟ گفت: به نظرم حضور در چنین برنامه هایی خیلی به سرنوشت کاری بازیگران ربطی ندارد و بعید می دانم تاثیری در انتخاب نقش ها داشته باشد. اینکه به عنوان مثال نشان بدهیم آدم هوشمندی هستیم و در جایی برخی ها کم هوش، فکر نمی کنم پیشنهاد کاری را از دست بدهیم. بعید می دانم این موضوع در این ماجرا دخیل باشد. به نظرم این یک مهارت است و مثل ورزش می ماند. ممکن است شما در هر حوزه ای توانمندی داشته باشید اما در مسابقه توانمند نباشید؛ البته درست است توانمندی از یک زاویه امتیاز محسوب می شود ولی اینکه ما نتوانستیم به بازی ادامه بدهیم در کارمان خیلی دخیل نیست. 
او در همین زمینه ادامه داد: به عنوان مثال ترلان پروانه و علی صبوری که از بازیگران جوان خیلی خوبی هستند ولی خیلی وقت ها اول بازی حذف شدند و نتوانستند خودشان را نشان بدهند. ما نمی توانیم بگوییم به آنهایی که حذف شده اند دیگر نمی شود اعتماد کرد. در تمام دنیا این گونه از مسابقه ها اتفاق می افتد و چهره ها با شرکت در مسابقه هایی از این دست، گفت و گوهایی بی پرده باهم دارند. به هرحال من فکر می کنم برای ما که در خیلی مسائل فضای محدودی داریم، اگر قرار باشد این برنامه ها هم از بیننده گرفته شود، دیگر خیلی فضای یکنواختی ایجاد می شود.
در «شام ایرانی» شرکت کردم که بگویم من هم آشپزی می کنم
اسکندری سپس به حضورش در مجموعه «شام ایرانی» و اینکه چرا قبول کرد حضور داشته باشد اشاره کرد و گفت: من زمانی که «شام ایرانی» را پذیرفتم به این دلیل بود که احساس کردم مردم بارها از من می پرسیدند شما اصلا بلد هستید تخم مرغ درست کنید یا خانه تان را جارو بزنید؟! مردم گاهی نگاهی به ما سلبریتی ها دارند که فکر می کنند زندگی ما خیلی فرق دارد. من در «شام ایرانی» شرکت کردم که بگویم ما هم مثل همه زندگی می کنیم. من آشپزی می کنم، سالاد و دسر درست می کنم و در خانه ام کار می کنم. درواقع می خواستم این نگاه را تغییر بدهم. ناگفته نماند که برای «رالی ایرانی» هم واقعا به دلیل علاقه ام به هیجان دوست داشتم شرکت کنم اما سرکار بودم و نشد همکاری کنم. «مافیا» هم در ابتدا برایم سرگرم کننده بود ولی بعد از اینکه وارد شدم دیدم چقدر ابعادش جدی است. ابتدا این کار برایم فان بود. به هرحال مردم بدشان نمی آید در قالب دیگری بازیگران جدی را ببینند، شاید در بازیگران طنز این نگاه خیلی حس نشود ولی در حوزه بازیگران جدی به نظرم متفاوت تر است.
«جشن سربرون» اواخر آذر تمام می شود
این بازیگر که در سریال تاریخی «جشن سربرون» مجتبی راعی بازی دارد، درباره وضعیت تولید این مجموعه جدید توضیح داد: متاسفانه آقای مبارکه در این سریال دچار کرونا شد و فوت کردند. مدتی کار تعطیل شد، نوروز امسال هم مجددا به دلیل کرونا پروژه به تعطیلی کشیده شد. متاسفانه مقطعی هم به دلیل مشکلات مالی کار متوقف شد که اگر ان شاءالله مشکلی پیش نیاید، اواخر آذرماه تصویربرداری به پایان می رسد و کار آماده پخش می شود. دلم می خواهد زودتر این اتفاق بیفتد چون واقعا کار سختی بود و بعد از سال ها، شبیه به آن کارهای جنگی بود که قبلا انجام داده بودم؛ بنابراین دوست دارم زودتر خروجی کار را ببینم و امیدوارم از آن کارهایی باشد که مردم هم دوستش داشته باشند و پای آن بنشینند، به دلیل اینکه چیزی حدود دوسال و نیم برایش زحمت کشیده شده است. نقشم در این مجموعه تمام شده است فقط سکانس هایی کوتاه باقی مانده که فکر می کنم تا پایان مهر ماه برای گرفتن بخش های باقی مانده وارد کار شوم.
کرونا ماندگارها را از ما گرفت
اسکندری در ادامه درباره دشواری های ساخت این اثر در ایام کرونا و اینکه آیا در طول همکاری با سریال «جشن سربرون» واکسینه شده بودند؟ گفت: خودم سال گذشته کرونا گرفتم و واکسن نزده بودم. آن زمان به برخی پروژه ها سهمیه کمی از واکسن داده شد که از مجموعه «جشن سربرون» هم عده ای واکسینه شدند ولی من خودم خرداد ماه امسال واکسن زدم. خوشبختانه در حال حاضر همه گروه واکسینه شده اند ولی متاسفانه شرایط بدی بود و ما خیلی از دوستانمان را به خاطر کرونا از دست دادیم؛ در حالی که اتفاقا واکسن هم زده بودند. ما هنرمندانی چون سیامک اطلسی، فرشته طائرپور، کریم اکبری مبارکه، چنگیز جلیلوند و خیلی های دیگر که ماندگار و بی نظیر بودند را از دست دادیم که واقعا حیف شدند. سال گذشته که ما مهرداد میناوند و علی انصاریان را از دست دادیم، واکسن تازه وارد شده بود و هنوز خیلی به کشورها نرسیده بود اما از بهار امسال به بعد می توانستیم وضعیت را کنترل کنیم اما با سیستم کندی که در واکسیناسیون داشتیم واقعا باعث فاجعه شد؛ در حالی که اگر زودتر این اتفاق می افتاد شاید شرایط فرق می کرد. واقعا آدم قلبش با این همه خبر بد فشرده می شود. باورم نمی شود در طول یک سال ما این همه آدم از دست دادیم. واقعا نمی دانم چه کسی پاسخگوی این همه خانواده خواهد بود که عزادار شدند. امیدوارم در هر صورت از این پس وضعیت کنترل شود و ما دیگر شاهد خبرهای تلخ نباشیم.
وی در ادامه از وضعیت عزت الله مهرآوران ابراز ناراحتی کرد و در عین حال اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر شرایط این بازیگر تغییر کرده و بهبود پیدا کند.
نقشم در سریال «آهوی من مارال» متفاوت است
اسکندری در پایان صحبت هایش درباره بازی در سریال نمایش خانگی «آهوی من مارال» گفت: تیر ماه امسال به گروه این مجموعه پیوستم. «آهوی من مارال» روایتگر دوران ناصرالدین شاه است و درواقع قصه عاشقانه ای دارد و قصه در دوران قاجار می گذرد. نقشم (سارا باجی) را در این کار خیلی دوست دارم چون به نظرم نسبت به کارهای قبلی ام خیلی جذاب و متفاوت است. امیدوارم کار، خروجی خوبی داشته باشد؛ چون واقعا متن خوبی دارد و در عین حال گروه پرتلاشی پشت کار هستند. همچنین امیدوارم مخاطب هم کار را بپسندد. در حوزه کاری خودم هم در زمینه معماری داخلی همچنان فعال هستم و مشغول یکسری کارهای طراحی هستم.
به گزارش ایسنا، مسابقه «مافیا» یک مجموعه نمایش خانگی به کارگردانی سعید ابوطالب است که بر اساس بازی مافیا ساخته شده است و در هرفصل از این مجموعه ۱۲ شرکت کننده از میان بازیگران سینما، تلویزیون و سایر افراد شناخته شده به بازی دعوت می شوند و به اتفاق گرداننده برنامه، بازی را به شکل رئال و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می دهند. نخستین قسمت از این مجموعه برنامه، آبان ۹۹ توسط سامانه فیلیمو منتشر شد.    
 
https://cinemaideal.ir/vdce.e8zbjh8wp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما