ژانر کمدی به عنوان یکی از قدیمی ترین و در عین حال محبوب ترین ژانرهای تاریخ سینما، در کشورمان طرفداران پروپاقرصی داشته و همواره در فهرست پرفروش ترین فیلم های سال چند رتبه ای را به خود اختصاص می دهد.
بابک جوادی
الگوبرداری از آثار کلاسیک تاریخ سینما، اتفاق معمول و متداولی است که در سال های اخیر و با توجه به ضعف مفرط در فیلمنامه نویسی بسیار پررنگ تر از گذشته شده است. در سینما و نیز شبکه نمایش خانگی کشورمان نیز چنین اتفاقی کم و بیش رخ داده و می توان آن را در طراحی خطوط کلی قصه ها به عینه مشاهده کرد. فیلم سینمایی سرگیجه ساخته آلفرد هیچکاک که یکی ...
این روزها که پلتفرم های نمایش آنلاین جایگاه خود را در جهان سرگرمی پیدا کرده و میلیون ها مخاطب در سراسر جهان دارند، آن چیزی که به آنها اعتبار بخشیده و ارزش سهامشان را بالا می برد چیزی جز شناخت ذائقه تماشاگر و تنوع در سبد تولیدی شان نیست.
پیمان قاسمخانی در سریال «روزی روزگاری مریخ» با خلق کاراکتر لمپن و بیقید ناصر تغییر رویه داده، او در روزی روزگاری مریخ یک شخصیت لمپن به نام «ناصر» را جایگزین شخصیتهای فرهیخته قبلیاش کرده است.
سارا بهرامی تاکنون پنج سریال در شبکه خانگی بازی کرده است اما بهره ای که باید از آن ها بدست نیاوردهاست از همین رو میتوان او را یک بازنده مطلق در عرصه شبکه خانگی دانست.
میگفت: «آدمها قابل تقسیم به دو گروه هستند؛ آنهایی که به استادیوم فوتبال رفتهاند یا نرفتهاند. در دل جمع اشک ریختهاند یا نریختهاند. خندیدهاند یا نخندیدهاند. فریاد کشیدهاند یا نکشیدهاند...و سرانجام فوتبال را دوست دارند یا ندارند.»
سرشت کنشمند اجرا، سندرمی است که کمتر بازیگری از بدو حضورش مقابل دوربین، با آن در تعامل است. برخی بازیگران، ذاتا از آن بهرهمند هستند و برخی دیگر، به مرور زمان، به شکلی اکتسابی، از مظاهر آن بهرهمند میشوند.
امین تارخ با آن صدا و بیان گیرا از جمله هنرمندانی بود که همیشه در کلامش صراحت داشت؛ چه آن وقت که در مراسم تشییع هنرمندی سخن میگفت یا چه آن زمان که از جایگاه یک فعال صنفی به نقد میپرداخت و حالا پس از نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری با مرگی نابهنگام همکاران و دوستدارانش را در بهت فرو برده است.
اینجا هم بشیرسازان، همچون اکثر خودروسازان محصولات بنجل خود را با ابزار فریبکاری در برنامههای پر زرق و برقی چون «عصر جدید» به مردم قالب میکنند، اما در یک بزنگاه همه چیز فرو میریزد.