مهسا بهادری
چند وقتی است که بازار شبکه نمایش خانگی بسیار داغ شده و هر روز یک سریال جدید ساخته میشود. سریالهایی که حداقل سه قسمت ابتدایی آنها بسیار پر محتوا، پر داستان و پر رنگ و لعاب است تا مخاطب را نمک گیر کند.
شروعی طوفانی و کوبنده که هرکسی پای آن بنشیند پیش خودش میگوید این سریال با این همه بازیگر سرشناس و قصه به این ...
عرصه تئاتر برای بسیاری از بازیگران مطرح تاریخ سینمای ایران، یک سکوی پرتاب فوق العاده بوده که از آن به بهترین شکل ممکن بهره گرفته اند. از نسل تازه بازیگران جوان سینمای ایران هم می توان به «نوید محمدزاده» اشاره کرد که با همان فیلم اولش «عصبانی نیستم»، عیار بازیگری خود را نشان داد.
در نقش جوان سرخورده ای که از هر سو به مشکل ...
پوریا ذوالفقاری نوشت: گاندو سریال خوبی نبود. ساختار و بازی های ضعیفی داشت(به غیر از وحید رهبانی) و دیالوگ هایی به شدت «رو» و شعاری، ولی روند طی شده تا توقف پخش آن برای فهم رفتار دولت در مواجهه با انتقاد در آثار هنری (با هر کیفیتی)بسیار راهگشاست.
ابتدا زمزمه هایی از نارضایتی دولت شنیده شد. بعد انتقادهای دولتمردانی مثل ظریف و آشنا ...
موفقیت یک سریال ملاک مناسبی برای تولید ادامه آن به حساب می آید که امری متداول در جهان محسوب می شود. اتفاقی که در سال های اخیر پایش به شبکه های تلویزیونی ایران نیز باز شده است. سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی که این روزها در حال پخش از شبکه یک سیما است و توانسته بیشترین تعداد مخاطب را از آن خود کند.
امیر وفایی به عنوان نویسنده ...
سال ها پیش دوستی از جمله زکات دانایی در رابطه با به اشتراک گذاشتن دانسته ها می گفت که برایم تازگی داشت، موضوعی به شدت درست که می تواند الگوی مردم قرار گرفته و جامعه را به سمت هرچه بهتر شدن پیش ببرد.
آدم های مشهور یک جامعه همگی در یک مورد اشتراک دارند و آن هم چیزی جز شهرت و دیده شدن حداکثری نیست، به همین خاطر بخش مهمی از بدنه جامعه به خصوص جوانترها ...
یکی از حلقه های مفقوده سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی، نبود عنصری به نام تخیل است، اغلب آثار را ملودرام های جامعه محور تلخی تشکیل می دهند که برشی اگزجره از واقعیت های جامعه بوده و فقدان تخیل به عنوان وجه کلیدی صنعت سینما در آنها موج می زند.
در سال های اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم های نمایش خانگی، باز هم شاهد تولید آثاری با پس زمینه ملودرام ...
شخصیت های مکمل برای فیلم ها و سریال ها از ارزشی حیاتی برخوردار بوده و هر قدر فیلمنامه نویس روی این گروه از شخصیت ها بیشتر کار کند، موفقیت کارش را بیشتر و بیشتر تضمین می کند. به خصوص در سریال ها که قصه هایشان در عرض گسترش پیدا کرده و شخصیت های مکمل همچون بازوهای قهرمان داستان عمل می کنند. در این بین تنها کافی است به تعداد زیادی از فیلم های مهم تاریخ ...
بیانیه عوامل فیلم «بانکزدهها»، فیلم اکران نشده علی انصاریان به بهانه چهلمین روز درگذشتش/ برای عوض کردن سبک و سیاق بازیگریات مردانه جنگیدی
علی انصاریان، با تمام محبت و صفا آمدی «کمال» فیلم ما شدی و با تمام وجود ایفای نقش کردی. قلندرانه سر تراشیدی و کلاه کج گذاشتی.قرار بود همراه با مردم آن قدر بخندی تا ...
ترجیح میدهم ادامه زندگی را همچون پیش، در فضای حقیقی تجربه کنم
شهاب حسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران با انتشار یادداشتی از فضای مجازی خداحافظی کرد.
حسینی در بخشی از یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، نوشته: گفت، سنگی که طاقت ضربه های تیشه را ندارد، به تندیسی زیبا بدل نخواهد شد. میبخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد چون ...
در تاریخ سینما بیشتر فیلمها مرد محور هستند و زنان نقش های مکمل دارند یا اصلا نقش کلیدی در روایت ندارند.
سایت اسکرین رنت در مقاله ای به ده فیلم زن محوری که بیشترین امتیاز را در سایتIMDB گرفته اند،پرداخته است. این فیلمها امتیاز بالایی در سایت مرجع IMDB دارند و زن محور هستند یا شخصیتهای زن قوی دارند.ویژگی این ...
نسل تازه ای از سینماگران که تجربه نسبتا خوبی هم به عنوان فیلمساز دارند، در جشنواره سی و نهم فیلم فجر حضور داشته و تا حدود زیادی هم در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرده اند. حال که در روزهای پایانی جشنواره به سر می بریم نگاهی به حاصل کار پنج کارگردان حاضر در جشنواره که به احتمال بسیار زیاد یکی از آنها سیمرغ بلورین بهترین کارگردان را نصیب خود خواهد کرد، ...
«هدف گذاری سینمایی» تقریبا از پروسهٔ فیلمسازی ما حذف شده است. انگشت شمارند فیلمهایی که انگیزهٔ ساخته شدن شان «سینما» باشد. هدف اصلی، یا تراشیدن توجیه برای هزینه شدن مبلغی ست یا رسیدن به ویلایی و گرین کارتی و در بهترین حالت هم توفیقی در فستیوالی. و همین هدف گذاری هاست که فیلم ها را از بوی حسابگری می انبارد و امکان ...
بخش مهمی از موفقیت یک اثر سینمایی را پس از فیلمنامه و کارگردان، بازیگرش رقم می زند، بازیگرانی که باید درست و دقیق انتخاب شده و برای رفتن در قالب نقش ها مشکلی نداشته باشند.در حقیقت آنها شخصیت های نوشته شده روی کاغذ را جان بخشیده و به آن وجوه انسانی می بخشند.حال که جشنواره سی و نهم از نیمه گذشته،نگاهی به پنج بازی شاخص در بخش مسابقه می اندازیم.
♦...
محسن جعفری راد/ «ملیسا ذاکری» تا کنون بیشتر در نقش آدم های فرعی و مکمل و یا نقش های کوتاه بازی کرده و فیلم ستاره بازی اولین بازی او به عنوان شخصیت اول داستان است که می توانست هم برای او فرصت بزرگی باشد و هم تهدید بزرگی که خوشبختانه او این حضور را به یک فرصت بزرگ برای درخشیدن تبدیل کرده است.
.
اینکه از کوچه بی نام تا سریال های کمدی شبکه نمایش خانگی،...