سینمای ۱۴۰۴ یک فرصت طلایی برای تشخیص میزان وفاداری به ملودرامهای اجتماعی است. طی این سال، ۳ نماینده مهم این گونه به روی پرده خواهند رفت. فیلمهایی که هرگونه مواجهه مدیریت سینما، فعالان سینما و مخاطبان با آن میتواند تعیینکننده باشد و مسیر آینده این گونه محبوب را در وضعیت فعلی سینمای ایران مشخص کند.
هومن سیدی که کار خود را با بازیگری در سینمای ایران آغاز کرد حالا دیگر به یکی از کارگردانهای صاحب سبک نیز شناخته میشود که نه فقط فیلم بلکه سریال های باکیفیتی میسازد.
پل شریدر نامهای خطاب به دوستان و همکارانش نوشته و در آن به اتهامات تعرض جنسی مطرحشده از سوی دستیار سابقش پاسخ داده و این اتهامات را «کاملاً بیاساس» خوانده است.
سازندگان «پایتخت» که در فصلهای گذشته از بازیگران چینی، ترکیهای و عربزبان را مقابل دوربین برده بودند، این بار پای هنرمندان تاجیکستان را به فصل هفتم باز کردند.
مدیرعامل بهمن سبز با بیان اینکه آیین سینما رفتن در حال حذف از سبد فرهنگی خانوار ایرانی است گفت: ای کاش نسخه سینمایی پایتخت ۷ به پرده سینماها میآمد و احتمالا نمایش این فیلم میتوانست یکی از نقاط عطف گیشه نوروزی ۱۴۰۴ باشد.
علیرضا صمدی کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما» درباره پخش غیرمجاز این فیلم در فضای مجازی توضیح داد و گفت که این اتفاق تاثیر منفی بر اکران آنلاین فیلمها دارد.
فیلم سینمایی برهوت به کارگردانی منصور وثوقی و تهیهکنندگی محمد کمالیپور در نهمین حضور بینالمللی خود در بخش مسابقه فیلمهای بلند سینمایی نهمین دوره جشنواره بینالمللی زاغ طلایی در کشور روسیه پذیرفته شده است.
بعد از آمارهای شوکهکننده سینما در سالهای ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و حتی ۱۴۰۱ و سقوط کرونایی گیشهها، سینما در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ رشد خود را آغاز کرد و حالا با عبور از ۲میلیون و ۴۰۰هزار مخاطب به ۳میلیون مخاطب نوروز ۱۳۹۸ نزدیک شده اما هنوز فاصلهای ۶۰۰هزار بلیتی با پرفروشترین اکران نوروز ۱۰سال اخیر دارد.