کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشتی درباره یک شبکه‌ موفق پخش آنلاین

نماوا و رشد در سایه رقابت

18 بهمن 1401 ساعت 14:00

این روزها که پلتفرم های نمایش آنلاین جایگاه خود را در جهان سرگرمی پیدا کرده و میلیون ها مخاطب در سراسر جهان دارند، آن چیزی که به آنها اعتبار بخشیده و ارزش سهامشان را بالا می برد چیزی جز شناخت ذائقه تماشاگر و تنوع در سبد تولیدی شان نیست.


سپیده خان محمدپور

این روزها که پلتفرم های نمایش آنلاین جایگاه خود را در جهان سرگرمی پیدا کرده و میلیون ها مخاطب در سراسر جهان دارند، آن چیزی که به آنها اعتبار بخشیده و ارزش سهامشان را بالا می برد چیزی جز شناخت ذائقه تماشاگر و تنوع در سبد تولیدی شان نیست.

پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی سالن های سینما، پلتفرم ها رشد زیادی کرده و پلتفرم های داخلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. برخورداری از یک آرشیو غنی از محصولات داخلی و خارجی در کنار زیرنویس های حرفه ای و نیز تولیدات اختصاصی جذاب، مهمترین عناصر در جذب مخاطب و راضی نگهداشتن آنها به حساب می آید.

از بین پلتفرم های مختلف، نماوا در مدتی نسبتا کوتاه توانسته به موفقیت های بسیار دست پیدا کرده و میزان بالایی از رضایت مخاطبان را رقم بزند. حال به بهانه پخش اختصاصی سریال های «مترجم» به کارگردانی بهرام توکلی و «سرگیجه» ساخته بهرنگ توفیقی و همچنین سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی از نماوا، نگاهی کوتاه به برخی از تولیدات موفق آن در یکی دو سال اخیر و چرایی موفقیت اش می اندازیم.

تنوع در تولید و شناخت نیازهای گروه های سنی مخاطبان، کلید موفقیت یک پلتفرم به حساب می آید که از این لحاظ نماوا رزومه خوبی دارد. «مهمونی» را برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته در حالی که مخاطب بزرگسال نیز از آن بسیار لذت می برد. «خسوف» و «سیاوش» را در ژانر ملودرام ساخته چرا که تضمین شده ترین ژانر در جذب مخاطب ایرانی به حساب می آید و در آن قصه گویی اهمیتی کلیدی دارد. از طرف دیگر، نگاهی جدی به تریلرهای جنایی داشته و قصه های معمایی جذابی را در سریال هایی همچون: «قورباغه»، «حرفه ای» و به تازگی «سرگیجه» روایت کرده است.

همچنین از تاریخ معاصر نیز دوری نکرده و دو سریال «خاتون» و «شبکه مخفی زنان» را در چنین فضایی تولید کرده که به لحاظ تولید کارهایی به مراتب بسیار پرهزینه تر از سریال های روتین هستند. کارهای سروشکل داری که هم رضایت مخاطب عام را جلب کرده و هم نزد مخاطبان سخت پسند مقبول جلوه کرده اند.

نماوا در زمینه پخش فیلم ها و سریال های غیرایرانی نیز موفق عمل کرده و آثار یاد شده را با زیرنویس های کامل و دقیق تقدیم مخاطبان خویش می کند. بخش آموزش و سرگرمی یکی دیگر از آیتم های جذاب این پلتفرم است که برای علاقمندان سینما و نیز دانشجویان این رشته، کارکرد آموزشی فوق العاده ای دارد. به خصوص مستر کلاس های بزرگانی همچون: مارتین اسکورسیزی، جیمز کامرون، آرون سورکین و ... که فوق العاده بوده و زیرنویس های آن نیز کیفیت بالایی دارد.

نماوا به عنوان یک پلتفرم نمایش آنلاین بخش خصوصی توانسته با تکیه بر مشتری مداری و احترام به سلیقه مخاطب و نیز رعایت استانداردهای کیفی، موفقیت های زیادی را رقم بزند.
 


کد مطلب: 3192

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/note/3192/نماوا-رشد-سایه-رقابت

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir