کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهران غفوریان و دو نیمه بازیگری!

3 شهريور 1400 ساعت 20:57



تغییر مسیر یک بازیگر از کمدی به ژانرهای دیگر و بالعکس، اتفاقی نه چندان مرسوم در سینمای جهان است که نمونه‌های فراوان در سینما و تلویزیون کشورمان دارد.

برای نمونه هم می‌توان به فتحعلی اویسی بازیگر فیلم‌های اکشن دهه شصت و اوایل دهه هفتاد اشاره کرد که به یکباره پس از بازی در چند سریال کمدی نود قسمتی شبانه به گزینه اول بسیاری از کمدی‌های دهه هشتاد تبدیل شد! در نقطه مقابل، به اتفاق عجیب‌تری برمی خوریم که طی آن بازیگری همچون: مهران غفوریان پس از نزدیک به بیست و پنج سال حضور در نقش‌های کمدی که مخاطبان بسیار هم داشته، در دو سال اخیر کاملاً تغییر مسیر داده و به به ایفای نقش‌های جدی روی آورده است!. البته بخش مهمی از این اتفاق به لاغر شدن غفوریان و تغییر فرم فیزیکی و میمیک چهره‌اش بازمی گردد. قرار گرفتن دو بازیگر چاق و لاغر در کارهای کمدی، کلیشه‌ای قدیمی و امتحان پس داده به حساب می‌آید که همین کلیشه غفوریان را در کنار بیژن بنفشه خواه در برنامه تلویزیونی لبخند سوم قرار داد.




همین برنامه ساده، سکوی پرتاب غفوریان شده و او را به سمت جنگ‌های کمدی تلویزیونی همچون: جنگ 39، نوروز 75 و این چند نفر کشاند. اما سریالی که موفقیتی بزرگ برایش به ارمغان آورد، کمدی نود قسمتی زیر آسمان شهر بود که در آن علاوه بر بازی در نقش بهروز پیرپکاجکی کارگردانی آن را هم به عهده داشت. در دهه هشتاد غفوریان در تلویزیون کم کارتر شده و فقط در چند مجموعه کمدی به ایفای نقش پرداخت. در نقطه مقابل، در سینما پرکار شده و در بیش از ده فیلم حضور پیدا کرد که البته همه آن‌ها صرفاً چشم به گیشه داشته و به لحاظ قصه و ساخت در سطوح پایینی قرار داشتند. غفوریان که در سال‌های اخیر در شبکه نمایش خانگی حضوری پررنگ پیدا کرده، از دو سه سال پیش به این سو با یک رژیم لاغری سفت و سخت حدود چهل کیلو از وزن خود کاست که بخش مهمی از این موضوع به مشکل قدیمی مفصل لگن او بازمی گشت. همین وزن کم کردن شگفت انگیز، فیزیک و ظاهر غفوریان را تغییر داده و او را از گزینه ایفای نقش در آثار کمدی دور کرد. حضور غفوریان در یکی از نقش‌های مکمل سریال قورباغه، مخاطبان کارهای او را غافلگیر کرده و با بازیگر متفاوتی مواجه کردند که در نقشی کوتاه و در عین حال تلخ، حضوری درخشان داشته است. شخصیتی مرموز و پیچیده که حضورش روی بقیه شخصیت‌ها تا حدود زیادی سایه می‌اندازد.




غفوریان این روزها در سریال خاتون نیز با همین شمایل جدید ایفای نقش کرده که کنجکاوی‌های زیادی را در بین علاقمندان سریال ایجاد کرده است. حال باید دید که وی در دوره جدید بازیگری‌اش می‌تواند موفق به تکرار موفقیت‌های گذشته شود یا خیر.
 


کد مطلب: 1073

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/note/1073/مهران-غفوریان-دو-نیمه-بازیگری

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir