محمود کلاری فیلمبردار برجسته سینمای ایران، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه منطقهای جشنواره بینالمللی فیلم «زردآلوی طلایی» در ارمنستان معرفی شد.

با اعلام رسمی جشنواره؛
محمود کلاری رئیس هیئت داوران جشنواره زردآلوی طلایی شد
7 تير 1405 ساعت 12:42
محمود کلاری فیلمبردار برجسته سینمای ایران، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه منطقهای جشنواره بینالمللی فیلم «زردآلوی طلایی» در ارمنستان معرفی شد.
محمود کلاری فیلمبردار برجسته سینمای ایران، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش مسابقه منطقهای جشنواره بینالمللی فیلم «زردآلوی طلایی» در ارمنستان معرفی شد.
به گزارش سینماایده آل؛ در بیانیه رسمی جشنواره زردآلوی طلایی آمده است: پیشتر میزبان پیشگامان سینمای مدرن ایران: عباس کیارستمی، محسن مخملباف، جعفر پناهی و اصغر فرهادی بودهایم، اکنون مردی را خواهید دید که با دوربین در دست، بسیاری از فیلمهای این استادان را ثبت کرده است. این انتخاب، جایگاه کلاری را بهعنوان یکی از مهمترین فیلمبرداران معاصر خاورمیانه بار دیگر برجسته میکند.
محمود کلاری از دهه ۱۹۸۰ تاکنون در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی مشارکت داشته و آثار عکاسی او نیز در کشورهای مختلف به نمایش درآمده است. او با همکاری با بزرگترین فیلمسازان ایرانی، نقش مهمی در شکلگیری زیباییشناسی بصری سینمای ایران داشته است.
جدایی نادر از سیمین، آفساید، لیلا، باد ما را خواهد برد از مهمترین فیلمهایی است که محمود کلاری فیلمبرداری آنها را بر عهده داشته است.
جشنواره بینالمللی فیلم زردآلوی طلایی (Golden Apricot Yerevan International Film Festival) یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی منطقه قفقاز است که از سال ۲۰۰۴ در ایروان برگزار میشود و همواره توجه ویژهای به سینمای ایران داشته است.
کد مطلب: 6051