کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان غیبت چهارساله لیلا حاتمی بر پرده سینماها؛

اکران «تصور» از خردادماه در سینماهای کشور

2 خرداد 1402 ساعت 9:30

فیلم «تصور» به کارگردانی علی بهراد به غیبت چهارساله لیلا حاتمی برپرده سینماها پایان خواهد داد و از خردادماه سال جاری اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می کند.


فیلم «تصور» به کارگردانی علی بهراد به غیبت چهارساله لیلا حاتمی برپرده سینماها پایان خواهد داد و از خردادماه سال جاری اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می کند.

به گزارش سینماایده آل؛ چهار سال از آخرین فیلمی که با بازی لیلا حاتمی روی پرده سینماها رفته می‌گذرد، غیبتی که قرار است حالا با اکران فیلم «تصور» به پایان برسد. سال 1398 و پیش از تعطیلی سینماها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، دو فیلم از لیلا حاتمی به نا‌م‌های «مرد بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی روی پرده رفت.

در حد فاصل سال‌های 98 تا پایان سال 1401 لیلا حاتمی در چهار فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله، «نبودن» به کارگردانی علی مصفا، «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهینی و «تصور» به کارگردانی علی بهراد به ایفای نقش پرداخت. از میان این چهار اثر، قرار است «تصور» که به تازگی قرارداد اکران آن ثبت شده به غیبت چهارساله لیلا حاتمی بر پرده سینماها پایان دهد. حاتمی در این فیلم با مهرداد صدیقیان همبازی است.

فیلم «تصور» نخستین ساخته سینمایی «بهراد»که لیلا حاتمی در این فیلم با مهرداد صدیقیان همبازی است، سال گذشته در بخش هفته منتقدان جشنواره کن حاضر بود. تیم گریرسون، منتقد آمریکایی نشریه اسکرین داستان این فیلم اینگونه روایت کرده است: «تصور روایت مرموز دو شخصیت است که زندگی‌شان تنها در طول تاکسی‌سواری‌ شبانه‌شان در تهران تلاقی پیدا می‌کند، این فیلم بیننده را تشویق می‌کند تا هوای اسرارآمیز داستان را در آغوش بگیرد و به طرز بازیگوشانه‌ای از افشای دقیق آن‌چه در حال روی دادن است،امتناع می‌کند.

این فیلم را جواد نوروزبیگی تهیه و تولید کرده و «خانه فیلم» پخش آن را برعهده دارد. علاوه بر فیلم تصور قرارداد اکران فیلم های «نگهبان شب» ساخته سید رضا میرکریمی، «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و همچنین فیم کمدی «ارثیه فامیلی» ساخته سید حامد رضی نیز به ثبت رسیده است.

اکران فیلم «ارثیه فامیلی» از روز چهارشنبه سوم خردادماه شروع می‌ شود و دیگر فیلم‌ها نیز از هفته سوم خرداد ماه نمایش عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور شروع خواهند کرد.


کد مطلب: 3473

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/3473/اکران-تصور-خردادماه-سینماهای-کشور

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir