کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیب احتمالی اکران نوروز؛

رقابت جواد عزتی، پژمان جمشیدی، بهرام افشاری و بابک حمیدیان در نوروز ۱۴۰۲

8 اسفند 1401 ساعت 13:18

«کت چرمی» و «غریب» از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر همراه با فیلم‌های «مجوز خروج» و «فسیل» گزینه‌های اکران نوروز  ۱۴۰۲ هستند.


«کت چرمی» و «غریب» از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر همراه با فیلم‌های «مجوز خروج» و «فسیل» گزینه‌های اکران نوروز  ۱۴۰۲ هستند.

به گزارش سینماایده آل؛ همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش در گفت وگویی با ایسنا اعلام کرد که چهار تا پنج فیلم جدید همراه با فیلم‌های در حال نمایش «ملاقات خصوصی»، «چپ راست» و «بخارست» ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۲ را تشکیل می‌دهند. اسعدیان همچنین اعلام کرده که فیلم «خط استوا» هم در صورت حفظ کف فروش سه هفته‌ای خود به این جمع اضافه خواهد شد.

طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش قرار است چهار تا پنج فیلم نیز به این جمع اضافه شود. از بین متقاضیان اکران نوروزی دو فیلم از آثار به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر هستند.

«غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و «کت چرمی» ساخته حسین میرزا محمدی دو فیلم متقاضی اکران نوروزی هستند که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر از آن‌ها رونمایی شد.

فیلم «غریب» روایتی است از دوران حضور شهید محمد بروجردی در غائله کردستان که با بازی بابک حمیدیان، پردیس پور عابدینی، فرهاد قائمیان، رحیم نوروزی و مهران احمدی تولید شده است. این فیلم در جشنواره فجر سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (پردیس پور عابدینی) را از آن خودش کرد. «خانه فیلم» پخش فیلم «غریب» را در اکران نوروز برعهده دارد.

«کت چرمی» با بازی جواد عزتی، صابر ابر، ستاره پسیانی، سارا حاتمی، گلاره عباسی، عباس جمشیدی فر و رویا تیموریان دیگر فیلم حاضر در جشنواره فجر امسال است که خودش را برای اکران نوروزی مهیا می‌کند. این فیلم نیز در چند رشته اصلی نامزد سیمرغ بلورین شد و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن (سارا حاتمی) را به دست بیاورد. پخش «کت چرمی» برعهده «حوزه هنری» است. این فیلم جز گزینه‌هایی است که احتمال اکران آن در نوروز ضعیف است.

اما دیگر فیلم متقاضی اکران نوروزی، فیلمی است به کارگردانی کیارش اسدی زاده. این فیلم «مجوز خروج » نام دارد که اسدی زاده آن را در سال ۱۳۹۹ با حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، رضا کیانیان، کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، سروش صحت و …. جلوی دوربین برد. «مجوز خروج» در ژانر کمدی تولید شده و قرار است «بانو فیلم» آن را پخش کند.

در اکران نوروز ۱۴۰۲ علاوه بر «بخارست» و «مجوز خروج» یک کمدی دیگر هم حضور خواهد داشت. این کمدی «فسیل» نام دارد که به کارگردانی کریم امینی ساخته شده است. تهیه «فسیل» را ابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم‌های پرفروشی چون «تگزاس»، «دینامیت» و «انفرادی» انجام داده است. پخش این فیلم برای اکران نوروز به موسسه «فیلمیران» رسیده است. در فیلم فسیل بازیگرانی چون بهرام افشاری، هادی کاظمی و… بازی دارند.

معمولا در اکران نوروز یک فیلم کودک هم در کنار سایر فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید. فیلمی که قرار است نوروز امسال روی پرده برود «بابا سیبیلو» ست که ادوین خاچیکیان پسر زنده یاد ساموئل خاچیکیان آن را کارگردانی کرده است. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی و امیر نوری در این فیلم بازی دارند.

با ترکیب شکل گرفته در اکران نوروز  ۱۴۰۲ باید شاهد رقابتی تنگاتنگ بین بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، جواد عزتی، بابک حمیدیان و بهرام افشاری باشیم، که در این میان به جز حمیدیان فیلم‌های سه بازیگر دیگر همیشه جز آثار پرفروش اکران بوده‌اند و با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند.

فیلم‌های اکران نوروز  ۱۴۰۲ از روز چهارشنبه 24 اسفندماه ماه سال جاری روی پرده می‌روند./فیلم نیوز


کد مطلب: 3277

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/3277/رقابت-جواد-عزتی-پژمان-جمشیدی-بهرام-افشاری-بابک-حمیدیان-نوروز-۱۴۰۲

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir