کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کیانوش عیاری تا نرگس آبیار

غایبان سرشناس جشنواره فجر

6 بهمن 1401 ساعت 14:11

بعداز ظهر چهارشنبه پنجم بهمن ماه اسامی 24 فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که در میان آن‌ها اسامی چند فیلم مهم و مطرح دیده نمی‌شود


«ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری ،«کابل پلاک 10» به کارگردانی جمشید محمودی، «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار و «بی سروصدا» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی فیلم‌های مطرحی هستند که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر حضور ندارند.
 بعداز ظهر چهارشنبه پنجم بهمن ماه اسامی 24 فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که در میان آن‌ها اسامی چند فیلم مهم و مطرح دیده نمی‌شود.
«ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری که گفته می‌شد فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده یکی از غایبان بزرگ جشنواره چهل و یکم است. این فیلم با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر و… مراحل فیلمبرداری خود را در یکی از شهرهای شمالی پشت سر گذاشت. گفته می‌شود این فیلم به دلیل آماده نبودن از حضور در جشنواره بازمانده است.
«ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر از غایبان مطرح جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است.
«سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار که در قالب فیلم- مجموعه تولید می‌شود یکی دیگر از غایبان این دوره از جشنواره است.  نسخه سینمایی این اثر جایی در بین 24 فیلم حاضر در جشنواره فجر ندارد. براساس شنیده‌ها نسخه سینمایی «سووشون» متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر نبوده است.
«کابل پلاک 10» به کارگردانی جمشید محمودی که گفته می‌شد قطعا در جشنواره چهل و یکم حاضر خواهد بود، دیگر غایب نامدار این دوره از جشنواره است. این فیلم حدود یکسالی است آماده نمایش شده و حتی در دوره قبل نیز متقاضی شرکت در جشنواره فجر بود. الناز شاکردوست و پدرام شریفی بازیگران این فیلم هستند.
«قیف» ساخته جدید محسن امیر یوسفی هم در جشنواره چهل و یکم حضور ندارد. این فیلم که با بازی رضا عطاران در ژانر کمدی ساخته شده، اواسط بهار امسال فیلمبرداری خود را در تهران آغاز کرد. «قیف» را سعید ملکان تهیه کرده است. ازآنجاییکه مراحل آماده سازی این فیلم به دلیل بالا بودن حجم جلوه‌های بصری زمان بر بوده و فیلم به موقع برای ارائه به هیات انتخاب آماده نمی‌شده سعید ملکان فرم شرکت در جشنواره را پر نکرده است.
دیگر فیلم مهم غایب جشنواره چهل و یکم ساخته جدید مجید رضا مصطفوی با نام «بی سر وصدا است». این فیلم با بازی پیمان معادی، مهران غفوریان ، فرشته حسینی  مراحل فیلمبرداری خود را در تهران پشت سر گذاشت اما فرم شرکت در جشنواره فیلم فجر را پر نکرد تا عملا یکی از غایبان بزرگ جشنواره لقب بگیرد.
فیلم نیوز


کد مطلب: 3134

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/3134/غایبان-سرشناس-جشنواره-فجر

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir