کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخارست رکورد زد

 انفرادی و پسر دلفینی 400 میلیون هم نفروختند

8 آذر 1401 ساعت 21:12

 در هفته اول آذر، فیلم «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی بالاترین میزان فروش را در سینماها داشته و «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری، در رتبه دوم قرار گرفته است. «انفرادی» و «پسر دلفینی» هم با فروشی برابر در جایگاه سوم هستند.


هفته گذشته دو فیلم «بخارست» و «لوپتو» به لحاظ میزان فروش شانه به شانه هم حرکت می‌کردند و در رقابتی تنگاتنگ بودند. حالا اما «بخارست» به خانه اول جدول فروش هفتگی راه پیدا کرده است. بخش مهمی از بار فروش سینماها درحال حاضر روی دوش این دو فیلم است.
«بخارست» از ابتدای آذر با فروش 56هزار و 178 بلیت توانست یک میلیارد و 700 میلیون تومان فروش کند. این فیلم به طور کلی 93 هزار بلیت فروخته و در آستانه 3 میلیاردی شدن است.
«لوپتو» در یک هفته اخیر 58هزار و 800 بلیت فروخته و با وجود بالاتر بودن میزان مخاطبانش نسبت به بخارست، سیصد میلیون با این فیلم فاصله دارد و یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروش کرده. بعد از گذشت حدود یک ماه از اکران این فیلم، میزان فروش کل آن به 4 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.
انیمیشن سینمایی «لوپتو» بعد از گذشت یک ماه از شروع اکرانش فروش خود را از مرز 4 میلیارد و 500 میلیون تومان عبور داد
اتفاق جالب اینکه میزان فروش «پسر دلفینی» و «انفرادی» در یک هفته اخیر تقریبا مساوی است و می‌توان آنها را در یک خانه جدول قرار داد. «پسر دلفینی» 386 میلیون تومان فروخته و «انفرادی» 384 میلیون تومان. با این حال میزان مخاطبان «پسر دلفینی» از مخاطبان «انفرادی» بیشتر بوده است. این اختلاف هم درست مثل اختلاف میزان مخاطبان بخارست و لوپتو به استفاده بیشتر مدارس از سانس‌های صبح و بلیت‌های نیم‌بها برای آنها برمی‌گردد.
نکته قابل توجه اینکه این دو فیلم درحالی در ردیف سوم جدول فروش قرار گرفته‌اند که اختلاف بسیار زیادی با فروش خانه دوم جدول دارند. حتی اگر فروش هریک این دو فیلم را به طور متوسط 400 میلیون هم در نظر بگیریم باز هم میزان فروششان نسبت به فیلم «لوپتو» که در جایگاه دوم جدول قرار دارد یک میلیون تومان است.
با این حساب می‌شود گفت در یک هفته اخیر عمده بار فروش سینماها در یک هفته اخیر روی دوش دو فیلم «بخارست» و «لوپتو» بوده است.
 


کد مطلب: 2890

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2890/انفرادی-پسر-دلفینی-400-میلیون-هم-نفروختند

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir