کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اما و اگرها...

چالش‌های تلویزیون با جام جهانی

22 آبان 1401 ساعت 12:21

یک هفته دیگر مهم ترین رویداد فوتبالی جهان در قطر آغاز می شود. با این حال برنامه سازان تلویزیون چالش هایی پیش رو دارند که باید دید چطور آن را مدیریت می کنند.


 تاکنون از چند برنامه مثل «جام 22» در شبکه ورزش و «پاس گل» در شبکه امید رونمایی شده است. شبکه دو «ورزش از نگاه دو» و شبکه سه ویژه برنامه 2020 را هم بزودی روانه آنتن خواهند کرد…. این بار برنامه سازان شرایطی متفاوت دارند و با چالش هایی مثل کمبود کارشناس، حذف چهره و گل برخی بازیکنان اسبق تیم ملی و … مواجه هستند. البته پلتفرم ها نیز شرایطی مشابه دارند که نمونه اش انصراف عادل فردوسی پور از اجرای و گزارشگری برای یک برنامه است.
سختی های جام 22 | زنگ ویژه برنامه های جام جهانی با «جام 22» در شبکه ورزش به صدا درآمد. قسمت اول اما به دلیل عدم پخش گل مهدی مهدوی کیا به آمریکا بیش از دیگر اتفاقات این برنامه مورد توجه قرار گرفت. حالا پوریا ملک آبادی تهیه کننده «جام 22» با خبرگزاری ایسنا مصاحبه ای انجام داده و از چگونگی برنامه سازی در شرایط فعلی گفته است. او درباره حذف گل مهدوی کیا این طور توضیح داده:« بحث ما، گل آقای استیلی بود و ارتباطی به گل آقای مهدوی کیا نداشت، اما خب اگر کسی ساز اغتشاش بزند و با مملکتش مخالف باشد حتما در این افتخارات جایی نخواهد داشت؛ چرا که مردم را ناامید می کند. همه اهداف ما این است که امید به جامعه برگردد و حال مردم خوب شود که امیدوارم با ورزش و تیم ملی این اتفاق بیفتد.»
ملک آبادی همچنین گفته:« اتفاقا ما سعی کرده ایم بسته عمل نکنیم و همین حالا هم تصویر بزرگواران {برخی فوتبالیست های ممنوع التصویر} در تیتراژمان دیده می شود. با وجود اینکه خیلی ها ایراد گرفتند که چرا هستند. با این همه باید بگویم در هر سازمان دولتی که کار می کنی، قوانینی دارد. من هم در سازمان صدا و سیما هستم و مجری قوانین این سازمان باید باشم.»
چالش های مجری | برنامه «جام 22» شبکه ورزش با اجرای رسول مجیدی روی آنتن می رود؛ او از مجریان خوب سال های اخیر تلویزیون است و در برنامه جدید هم عملکرد موفقی داشته. مجیدی بتازگی یادداشتی در صفحه خود منتشر کرده که کانال تلگرامی FT (فناوری و تلویزیون دیجیتال) هم آن را بازتاب داده است. این مجری یادداشت بلند خود را با این جمله شروع کرده:« این روزها دل و دماغ هیچ کاری نیست؛ یا اگه هست نسبت به قبل خیلی کمتر شده. تو این شرایط اجرا هم از همیشه سخت تره.» مجیدی بعد از آن اشاره کرده که همیشه با انرژی مقابل دوربین حاضر شده و اجازه نداده مشکلات شخصی روی کار او اثر سوء بگذارد. بعد هم نوشته:«می دونم توی این روزها فوتبال اولویت خیلی ها نیست.» مجیدی در نهایت نوشته که «جام 22» برنامه خوبی شده و از علاقمندان خواسته آن را ببینند. دغدغه رسول مجیدی واضح است و شاهد دیگری است بر سختی تولید ویژه برنامه جام جهانی.
تذکر به پیمان | روز جمعه پیمان یوسفی مجری برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک ، نسبت به عدم تحقق وعده های مسولان گله کرد. او ابتدا به این نکته اشاره داشت که به دلیل شرایط خاص، توجهات آن چنان که باید به جام جهانی جلب نشده. بعد هم ضمن انتقاد به از دست دررفتن فرصت ها، مصوبه اخیر هیئت دولت برای تجهیز فرودگاه های کیش و قشم با هدف ایجاد تسهیل سفر به قطر را «یک شوخی عجیب و غریب» دانست و گفت که این کار باید دست کم دو سال پیش انجام می شد. یوسفی این را هم گفت که «شاید جریانات اخیر راه نجانی شد برای دوستان که همه چیز لاپوشانی شود!» یوسفی انتقادها را با لکنت بیان می کرد و مشخص بود از اتاق فرمان مدام به او اشاره می شود؛ کما این که در نهایت گفت :«به من گفتند زیاد حرف می زنی!» این هم چالشی دیگر برای مجریان ورزشی است که پیش تر با صراحت لهجه دست به انتقاد می زدند و حالا بنظر می رسد ملزم به احتیاط بیشتر باشند.
فیلم نیوز


کد مطلب: 2833

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2833/چالش-های-تلویزیون-جام-جهانی

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir