کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگردان ژاپنی در دنیای آشپزی

کورئیدا به تلویزیون آمد

2 آبان 1401 ساعت 11:26

کارگردان مشهور ژاپنی با سریالی ۹ اپیزودی با تمرکز بر دنیای آشپزی ژاپنی به زودی در نتفلیکس دیده می‌شود.



به نقل از ورایتی،هیروکازو کورئیدا از مشهورترین کارگردان‌های مولف امروز ژاپن و از چهره‌های جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، مجموعه‌ای از تصاویر سریالی را که برای نتفلیکس می‌سازد رونمایی کرد.
این سریال با عنوان «ماکانایی: آشپزی برای خانه مایکو» اولین سریال درام وی است که در نتفلیکس به صورت استریم به نمایش درمی‌آید.
کورئیدا سازنده فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «دلال»، «مثل پدر مثل پسر» و فیلم برنده نخل طلای کن «دزدان فروشگاه»، هم تهیه‌کننده و مجری و از نویسندگان این سریال است و هم کارگردانی برخی از اپیزودهای این سریال ۹ قسمتی را برعهده دارد.
در کنار کورئیدا، کاوامورا جِنکی سازنده «اعترافات»، «شرور»، «نام تو» و «میرای» تهیه کنندگی این سریال را انجام داده است.
برای کارگردانی قسمت‌های مختلف این سریال علاوه بر کورئیدا هیروکازو، کارگردان‌های دیگری شامل توسنو مگومی سازنده «۱۰ سال ژاپن»، اوکویاما هیروشی سازنده «عیسی» و ساتو تاکوما سازنده «همه خرچنگ‌ها در اطراف؟» در این پروژه حضور داشته‌اند. هر ۴ کارگردان و سونادا مامی کار نوشتن فیلمنامه را برعهده داشته‌اند.
این سریال بر مبنای یک مانگا نوشته آیکو کویاما ساخته شده است و داستانش در جیکو یکی از منطقه‌های کیوتو می‌گذرد. شخصیت اصلی سریال به نام کیو به یک «ماکانایی» بدل شده که به معنی فردی است که غذا می‌پزد. او در خانه‌ای که در آن با مایکو زندگی می‌کند آشپزی می‌کند. داستان زندگی روزمره این ۲ که از کودکی با هم دوست بودند و با هم از شهرستان به کیوتو آمدند تا به آرزوی خود که ورود به دنیای پرجنب و جوش آشپزی است، در این سریال تصویر شده است.
مانگایی که الهام بخش ساخت این سریال شده برنده شصت و پنجمین دوره اهدای جایزه مانگای شوگاکوکان شد و تاکنون بیش از ۲.۷ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.
آبان سال گذشته اعلام شد که کورئیدا هیروکازو با نتفلیکس قراردادی منعقد کرده تا یک فیلم بلند پرهزینه و یک سریال بسازد. در آن زمان جزییاتی از این پروژه‌ها اعلام نشد اما این کارگردان تاکید کرده بود که عناصری از هنر نمایش را در این آثار به کار می‌بندد.
نتفلیکس این سریال را ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳ پخش می‌کند.


کد مطلب: 2761

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2761/کورئیدا-تلویزیون-آمد

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir