کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده

تفریق به نمایش درخواهد آمد

17 مهر 1401 ساعت 23:56

در جدیدترین شورای پروانه نمایش به فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی مجوز داده شد.



دنیا پاپایی: مانی حقیقی سال ۱۳۸۱ با فیلم «آبادان»‌ وارد دنیای سینما شد. او کارگردان فیلم‌های «کنعان»، «کارگران مشغول کارند»، «پذیرای ساده»، «اژدها وارد می‌شود»، «خوک» است. همچنین او در مقام نویسنده در فیلم «چهارشنبه سوری» و در مقام بازیگر در فیلم «درباره الی» با اصغر فرهادی همکاری داشته است.
آخرین ساخته او «تفریق» نام دارد. او این فیلم را با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده ساخته است. ساخت این فیلم به دلیل کرونا با مشکلات متعددی مواجه شد و سرانجام اسفند سال گذشته فیلمبرداریش آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه داشت. تدوین آن توسط میثم مولایی و صداگذاری آن توسط امیرحسین قاسمی انجام می شود.نخستین حضور این «تفریق» در جشنواره تورنتو بود.
ابتدا از همبازی شدن نوید محمدزاده و پرنیاز ایزدیار در این فیلم خبر داده شد. زوجی هنری که تجربه بازی در فیلم‌های «ابد و یک روز»، «متری شش و نیم»‌ و «سرخ‌پوست» و بازی در نمایش «بینوایان»‌ را با یکدیگر داشتند. سرانجام خبر از بازی ترانه علیدوستی مطرح شد. علیدوستی و حقیقی در فیلم‌های «کنعان» و «درباره الی» باهم همکاری داشتند. مانی حقیقی در گفت وگویی علت این جابجایی را کرونا و تعهد بازیگران در پروژه‌های دیگر نامید و گفت: «پریناز ایزدیار آن‌قدر در جریان تمرینات ما فوق‌العاده بود که واقعاً از ادامه نیافتن این همکاری متاسفم. از سوی دیگر، این را خوش‌اقبالی بزرگی می‌دانم که ترانه علیدوستی فرصت همراهی با ما را داشت و در کنار ما خواهد بود.»
درباره جدیدترین فیلم مانی حقیقی که پروانه نمایش گرفت
در خلاصه داستان ان فیلم آمده: وقتی فرزانه (ترانه علیدوستی) مردی را در اتوبوس شهری می بیند که شباهت زیادی به شوهرش، جلال (نوید محمدزاده) دارد، او را تا ساختمانی ناآشنا تعقیب می‌کند. در آنجا، او می بیند که ساکنان به او سلام می کنند که گویی او را می شناسند و از خیابان تماشا می کند که او وارد آپارتمانی می شود تا با زن دیگری ملاقات کند. فرزانه، سه‌ماهه باردار است و به سختی در شغل خود به عنوان مربی رانندگی کار می‌کند. او متقاعد شده است که جلال را در یک رابطه عاشقانه گرفتار شده دیده است. وقتی آن‌ها درباره آن بحث می‌کنند، او درباره حقایق خود قاطع است و به او یادآوری می‌کند که در آن زمان کیلومترها دورتر بوده است. فرزانه شروع به از هم پاشیدن می‌کند، اما قسم می خورد که او را دیده است، و از آنجا که نمی‌تواند رها کند، پیش از کشف ناخوشایند مردی که در اتوبوس است، به کشیدن نخ‌ها و از بین رفتن رابطه‌اش با جلال ادامه می‌دهد.

در این فیلم، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سهیلا رضوی، علی باقری، اسماعیل پوررضا و سعید چنگزیان به ایفای نقش پرداخته‌اند.


کد مطلب: 2717

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2717/تفریق-نمایش-درخواهد-آمد

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir