کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان در پی کشورگشایی با فیلم و سریال است

سلام سینما...

1 تير 1401 ساعت 16:16

عربستان سعودی با پاداش‌ها و طرح‌های تشویقی که برای سازندگان فیلم و سریال در نظر گرفته است، قصد دارد تا جغرافیای کشورش را در فیلم‌های بین‌المللی به نمایش بگذارد.


 


به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در پی پاداش‌ها و تشویق‌هایی که پادشاهی عربستان برای تولیدکنندگان فیلم و سریال در این کشور در نظر گرفته، تولید فیلم و سریال در این کشور رشد چشم‌گیری داشته و طی سال گذشته و سال جاری ۵۹ فیلم و سریال در استان العلا عربستان تولید شده است.
کمیسیون سلطنتی استان العلا در عربستان سعودی، گفته است آثار سینمایی، مستند و تبلیغاتی که طی سال جاری تولید شده است، در جهت استراتژی‌اش برای تحکیم جایگاه استان العلا در تولید فیلم و سریال در سطح بین‌المللی است.
این کمیسیون همچنین اعلام کرده که به تولیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا در میان طبیعت این استان و مکان‌های تاریخی‌اش، برای فیلمبرداری آثارشان جاهای بکر و جدیدی را کشف کنند.

کمیسیون سلطنتی این منطقه در عربستان تلاش می‌کند شرایط را برای تولید آثار تصویری فراهم کند. برای مثال اقامتگاهی برای سکنی گزیدن عوامل تولید فیلم و سریال‌ها ساخته که ۳۰۰ اتاق دارد. در این اقامتگاه اتاق‌های مختلفی برای کارهای متفاوت تولیدی در نظر گرفته شده است. همچنین کمیسیون در پی تجهیز دو ساختمان برای عکس‌ها و تولیدات تبلیغاتی است که بیش از دو هزار متر وسعت دارد.
مدیر فیلم العلا نیز معتقد است، این استان آمادگی میزبانی از ساخت فیلم‌های سینمایی را دارد. در همین راستا کمیسیون فیلم عربستان در جریان هفتاد و پنجمین جشنواره کن اعلام کرده است که هر فیلمی در عربستان ساخته شود این کشور ۴۰ درصد از مخارج آن را بر عهده خواهد گرفت.
عربستان در پی کشورگشایی با فیلم و سریال است
کمیسیون فیلم عربستان از تولیدکنندگان عربستانی و دیگر کشورها دعوت کرده تا با تصویربرداری همه یا بخشی از آثارشان در این کشور از این تخفیف ۴۰ درصدی بهره‌مند شوند و در جهت نمایان ساختن ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی عربستان نیز با آن‌ها همکاری کنند.
در طی ۱۸ ماه گذشته، سه فیلم هالیوودی از جمله فیلم «قندهار» در عربستان سعودی تصویربرداری شده است.


کد مطلب: 2418

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2418/سلام-سینما

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir