کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صحبت‌های تازه مونا فرجاد

رنجِ مونا فرجاد برای بازی در نقش یک زنِ کم حرف

26 خرداد 1401 ساعت 22:27

مونا فرجاد، با اشاره با بازی در نقش زنی کم حرف در فیلم «پسران دریا»، می‌گوید این کار برای او سخت بوده است، چون انتقال حس و پیام در سکوت و با کم‌ترین دیالوگ، برای هر بازیگری، بسیار دشوار است.


فیلم «پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی، این روزها روی پرده تعدادی از سینماهای کشور است.
مونا فرجاد که بازیگر اصلی این فیلم در نقش زنی به نام «یُمنا»ست، با حضور در کافه خبر، درباره همکاری با افشین هاشمی گفت: «به واسطه تجربه کاری که با هم داشته‌ایم، از همکاری با او همیشه لذت برده‌ام. به نظر من آقای هاشمی، بازیگر و کارگردان بسیار خوبی است و برای من بسیار مطلوب است که فردی بر کار من نظارت کند که هر دو را خیلی خوب بلد است.»
او در این‌باره ادامه داد: «به نظرم افشین هاشمی، نویسنده و کارگردانی است که تاریخ را خیلی خوب می‌شناسد و به سینما و ادبیات اشراف دارد. همان‌طور که هنرمندانی نظیر ناصر تقوایی، بهرام بیضایی و بیژن مفید را خیلی خوب می‌شناسد؛ بزرگانی که در ادبیات،‌ سینما و فرهنگ این سرزمین ریشه دوانده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد. یا اصغر فرهادی که در میان نسل امروز محبوب و دوست داشتنی است و نمی‌توان از او یاد نکرد.»

مونا فرجاد در نقش یُمنا در فیلم «پسران دریا»
این بازیگر، درباره شخصیت یُمنا که با بازی او در «پسران دریا» جان گرفته است، توضیح داد: «در این فیلم، زن، نقشی پیش بَرنده دارد و به داستان هویت داده است. در دیگر کارهای آقای هاشمی هم چنین است و زنان در آثارش نقش مهمی داشته‌اند و هیچ‌گاه ابزار و وسیله برای قهرمان ساختن مردها نبوده‌اند.»
فرجاد درباره کم حرف بودن شخصیت یُمنا گفت: «زمانی که افشین هاشمی این نقش را می‌نوشت، قرار بر این بود که زن ناشنوا باشد و توانایی صحبت کردن نداشته باشد و قرار بود رابطه او با جامعه اطراف خود را با ناتوانی در شنیدن و صحبت کردن به تصویر بکشد. اما بعد ایده‌اش عوض شد که یُمنا باید کم دیالوگ باشد تا مخاطب بدون کلام حس او را بفهمد.»
او افزود: «ببینید، برای من به عنوان بازیگر، کار کردن در سکوت سخت‌تر است. چون وقتی بازیگر برای بازی در نقش حرف بزند خیلی راحت‌تر می‌تواند حس و پیام را منتقل کند. ولی وقتی قرار است حرف‌ها در دل نهان بماند و احساس بدونِ کلام منتقل شود، قضیه تا اندازه‌ای فرق می‌کند و نقشی که افشین در نظر داشت یک کاراکتر کم دیالوگ بود.»
 


کد مطلب: 2399

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2399/رنج-مونا-فرجاد-بازی-نقش-یک-زن-کم-حرف

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir