کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاد فیلیپس اعلام کرد

«جوکر2» ساخته می‌شود

18 خرداد 1401 ساعت 13:44

دنباله «جوکر ۲»‌ (Joker 2) پس از چند سال گمانه‌زنی سرانجام تأیید شد


دنباله «جوکر ۲»‌ (Joker 2) پس از چند سال گمانه‌زنی سرانجام تأیید شد. «تاد فیلیپس» کارگردان قسمت اول (Joker 2019) در صفحه رسمی اینستاگرامش تأیید کرده است که فیلمنامه قسمت دوم را نوشته است. فیلمساز علاوه بر این تصویری از «واکین فینیکس» را در حال خواندن فیلمنامه به اشتراک گذاشته تا بازگشت این بازیگر برنده اسکار نیز تأیید شود. کاور فیلمنامه در این تصویر عنوان «جوکر: جنون مشترک» (Joker: Folie a Deux) را نشان می‌دهد.
.
«جوکر» در سال ۲۰۱۹ شیر طلایی جشنواره ونیز را کسب کرد و در حالی که با بودجه ۵۵ تا ۷۰ میلیون دلاری تولید شده بود، بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و دو جایزه اسکار و دو گلدن گلوب برای فینیکس در بخش بهترین بازیگر مرد و «هیلدور گودنادوتیر» در بخش بهترین موسیقی متن را تصاحب کرد. این فیلم در ادامه به پرفروش‌ترین فیلم اقتباس‌شده از کتاب‌های مصور با رده سنی بزرگسال تبدیل شد تا شایعه تولید دنباله قوت بگیرد.
.
هفته گذشته «هالیوود ریپورتر» گزارش داد که یکی از چالش‌های بزرگ «دیوید زاسلاو» مدیر برادران وارنر دیسکاوری سر و سامان دادن به پروژه‌های دی‌سی است و او از «تاد فیلیپس» خواسته به دنبال موفقیت «جوکر» مشارکت بیشتری در دنیای دی‌سی داشته باشد و در صورت امکان به استودیو مشاوره دهد.
.
«جوکر» اقتباسی تلخ از نحوه تبدیل شدن «آرتور فلک» به «جوکر» با بازی «واکین فینیکس» بود. فیلمنامه قسمت اول که یکی از جسورانه‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما بود، توسط فیلیپس و «اسکات سیلور» به نگارش درآمد.
.
فیلیپس ژانویه سال ۲۰۲۰ گفته بود تمایلی برای تولید دنباله با فینیکس ندارد مگر اینکه انگیزه درست ایجاد شود:‌ «وقتی یک فیلم با بودجه ۶۰ میلیون دلاری ساخته شود و ۱ میلیارد دلار فروش کند، البته این بحث‌ها به وجود می‌آید. اما من و واکین در موردش تصمیم نگرفته‌ایم. مخالفتی در این باره نداریم. منظورم این است که راستش را بخواهید مشتاقم با او در هر پروژه‌ای همکاری کنم. بنابراین کسی چه می‌داند؟ اما باید از لحاظ مضمون لزومی برای ساخت آن وجود داشته باشد مثل این فیلم که در مورد رنج‌های دوران کودکی و بی‌مهری کشیدن و هم‌درد نداشتن بود. تمامی این مسائل بودند که سبب شدند فیلم برای ما جذاب باشد، بنابراین باید چیزی در اختیار داشته باشیم که از نظر مضمون به همان اندازه ساختنش ضروری باشد.»


کد مطلب: 2372

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2372/جوکر2-ساخته-می-شود

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir