کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد معظمی؛

«قصه ابراهیم» روایتی عاشقانه از دفاع مقدس است .

31 فروردين 1401 ساعت 7:46

کارگردان مینی‌سریال رمضانی «قصه ابراهیم»، این اثر هنری را روایتی عاشقانه از دفاع مقدس برشمرد که با محوریت خانواده تولید شده است.



احمد معظمی کارگردان مینی سریال رمضانی «قصه ابراهیم» که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه ۵ سیما در حال پخش است، گفت : مینی‌سریال «قصه ابراهیم» یک اپیزود هفت قسمتی از سریال مسافران شهر است که قسمت ۱۱ تا قسمت ۱۸ یا ۱۹ این سریال را شامل می‌شود. این اپیزود با موضوع دفاع مقدس تولید شده و عاشقانه‌ای دلنشین را در خودش دارد.
این کارگردان افزود : حرف اصلی سریال مسافران شهر، خانواده است. خانواده معجزه می‌کند، زیرا وقتی اعضای یک خانواده دور هم جمع شده و یکدل می‌شوند، همه مشکلات از بین می‌رود. موضوع اصلی همه کار‌های من، خانواده است. من اهمیت یکپارچگی این واحد اجتماعی و نقش بنیان گرم خانواده در رفع  مشکلات اعضای آن و معضلات جامعه را در سریال‌های دیگرم مانند سرجوخه، خانه امن و سایر آثارم نیز نشان داده‌ام و این به دلیل همان اهمیتی است که به آن اشاره کردم.
کارگردان مینی سریال قصه ابراهیم گفت : قطعا در تولید یک اثر، هیچ چیز مهمتر از فیلمنامه نیست، بنابراین برای نوشتن متن فیلمنامه «قصه ابراهیم» زمان زیادی صرف کردیم و جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس کار نیز انرژی زیادی برای این کار گذاشت تا کار خوبی ارائه شود.
وی گفت : ما در مرحله تولید اپیزود قصه ابراهیم با مشکل چندانی مواجه نشدیم، چون اگر فیلمنامه درست باشد و اعضای تیم تولید به درستی انتخاب شده باشند، هیچ مشکلی در تولید پیش نخواهد آمد.
معظمی در ادامه با بیان اینکه سریال مسافران شهر اپیزودیک است، اما اپیزود‌های مختلف آن با شخصیت اصلی که یک راننده تاکسی است، به هم گره می‌خورند، گفت: در واقع سریال مسافران شهر یک سریال واحد است و ایکاش زمان کافی بود تا بتوانیم آن را در ۵۰ یا۶۰ قسمت تولید کنیم، زیرا ظرفیت و پتانسیل تولید قسمت‌های بیشتر برای این اثر وجود داشت. همین الآن تا جایی که من اطلاع دارم و بازخورد‌ها را دریافت می‌کنم، مردم سریال مسافران شهر را دوست داشته اند و از آن استقبال کرده اند و ارتباط خوبی هم با اپیزود قصه ابراهیم برقرار کرده اند.
وی افزود: این اپیزود داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که اعضایش در یک آشپزخانه کارآفرینی کرده‌اند و برای شب‌های ماه رمضان و احیا نذری می‌دهند. نذری دادن رسم و باور قشنگ و دوست‌داشتنی ایرانی‌هاست که تقریبا همه ما حس و حال آن را تجربه کرده‌ایم. مهم نیست که یک اثر چند قسمتی است، اما من ساخت اثر برای ماه مبارک رمضان را دوست دارم، اما در کل به نظر من اصولا سریال باید در بیشتر از ۳۰ یا ۴۰ قسمت تولید شود تا دیده شود، هرچند در چند سال اخیر تولید مینی‌سریال مد شده است.
کارگردان این سریال رمضانی گفت : سریال مسافران شهر این قابلیت را دارد که با موضوع‌های به‌روز و خوب، سریالی ۲۰ یا ۳۰ قسمتی شود، چون پس از همراهی با یک شخصیت اصلی وارد قصه‌های مختلف می‌شود و این بسیار برای بینندگان جذاب است.
خبرگزاری صداوسیما

 


کد مطلب: 2184

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/2184/قصه-ابراهیم-روایتی-عاشقانه-دفاع-مقدس

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir