کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از فرشته حسینی تا پردیس پورعابدینی

بازیگرانی که حضور در سریال‌های نمایش خانگی سکوی پرتابشان شد

30 بهمن 1400 ساعت 20:52

در سال‌های اخیر پخش سریال در شبکه نمایش خانگی مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته و همین امر سکویی برای پرتاب بازیگران این آثار فراهم کرده است تا شاهد چهره شدن بازیگرانی باشیم که پیش از این برای عموم کمتر شناخته شده بودند.


دو پلتفرم اصلی شبکه نمایش خانگی ایران چند سالی است که ترجیح داده اند، اقدام به ساخت سریال های اختصاصی کنند. سریال هایی که بعضا مورد توجه خاص مخاطبان هم قرار گرفته است. در این میان طبیعی است که برخی بازیگران جدیدی که پیش تر در قاب سینما و تلویزیون دیده نشده بودند هم در کنار لیست اسامی بازیگران نام آشنا و مطرح قرار بگیرند.
بازیگرانی که بازی برخی از آنها از طریق همین نمایش خانگی به قدری به چشم آمد که راهشان برای رفتن به سینما و راه یافتن به جعبه جادویی هموار شده است؛ در طرف دیگر ماجرا نیز بازیگرانی هستند که هر چند حضور در نمایش خانگی اولین تجربه کاری شان به شمار نمی رود، اما بازی در این سریال ها باعث شد تا نام آنها برای مخاطبان عام مطرح شود.
 در این گزارش به معرفی برخی از مطرح ترین بازیگران نمایش خانگی پرداخته ایم. 
بانیپال شومون
شومون را هر چند اهالی سینما با فیلم های سینمایی خجالت نکش و تنگه ابوقریب شناخته اند، ولی او سالها پیش از این آثار سینمایی در تئاتر فعالیت کرده و خوش درخشیده بود. بازیگری که در صحنه نمایش عموماً نقش های فانتزی و بعضاً سوررئال بازی می کرد و توانسته بود جوایز ویژه ای را هم برای چند تئاتر به دست آورد.
شومون اما با آثار سینمایی اش در میان اهالی سینما بیشتر شناخته شد و این آغاز مسیری بود که بعد از این آثار با سریال کرگدن ادامه پیدا کرد. شومون البته در سریال شهرزاد هم حضور داشت ولی در نقش آفرینی های اخیرش در شبکه نمایش خانگی مانند سریال کرگدن و خاتون بیشتر به چشم آمد و بعد هم با نوار زرد، نخستین سریال تلویزیونی اش را تجربه کرد.
شومون نقش سرگرد کیهان را بازی می کند که در سری اول این سریال امیر آقایی آن را بازی کرده بود. شومون حالا با این نقش، نخستین تجربه جدی تلویزیونی اش را با یک کاراکتر کارآگاه و اتمسفری پلیسی حادثه ای تجربه کرد و در مدت پخش سریال تا کنون هم توانسته از چالش تغییر بازیگر نقش اول این سریال از سری قبل تا این فصل به خوبی برآید و نظرات مثبتی را در این نقش آفرینی کسب کند. 
پردیس پور عابدینی
پردیس پور عابدینی هم که برای اولین بار در سریال آقازاده جلوی دوربین حامد عنقا رفت از دیگر بازیگرانی است که بستر معرفی اش به مخاطب از طریق شبکه نمایش خانگی بود. بازیگری که در آخرین سال دهه ۷۰ به دنیا آمده به گفته خودش تماشای فیلم سینمایی هامون باعث شد تا احساس کند عاشق بازیگری است.
سال ۹۷ بود که حضور در کلاس های بازیگری مسعود کیمیایی باعث شد تا مسیرش به تئاتر بیفتد و مانند دیگر بازیگران از این طریق نیز وارد عرصه نمایش خانگی شد. آقازاده البته نقطه عطف کارنامه پورعابدینی و جایی بود که او به اهالی هنر معرفی شد. حضوری که البته موفقیت آمیز هم بود و توانست از پردیس پورعابدینی شمایل یک جوان پراستعداد در دنیای بازیگری را تثبیت کند.
پورعابدینی البته در ادامه و در نخستین حضور رسمی اش در سینما، امسال و در جشنواره چهلم با دو فیلم بی مادر و خائن کشی حضور یافت، حضوری که هرچند منجر به دریافت جایزه نشد، ولی به هر حال مسیرش را برای ادامه فعالیت در سینما هموارتر کرد. پورعابدینی هم از آن بازیگرانی است که از شبکه نمایش خانگی کار جدی خود را شروع کرد و احتمالا در سال‌های آتی نام او را در سینما و شبکه نمایش خانگی بیشتر خواهیم شنید.
فرشته حسینی 
فرشته حسینی نیز از دیگر بازیگرانی است که هر چند حضور در نمایش خانگی تنها تجربه اش نبود؛ اما به جرات می توان گفت حضورش در سریال قورباغه هومن سیدی باعث شد تا به معنی واقعی کلمه دیده شود. او که از پدر و مادری افغانستانی تبار در تهران به دنیا آمده، البته جزء بازیگرانی است که در تلویزیون حضور نداشته و حضورش در سریال ها، محدود به شبکه نمایش خانگی بوده و این حضور در تلویزیون هنوز اتفاق نیافتاده است.
این بازیگر نیز تنها ۹ سال داشت که پایش به تئاتر باز شد و اولین تجربه حضور جدی اش مقابل دوربین به سال ۹۵ و فیلم رفتن برمی گردد. بعد از آن نیز در آثاری چون یلدا، سونامی، هفت و نیم بازی کرده است. اما حضور او در سریال قورباغه نقطه عطف حضورش در دنیای سینما و شبکه نمایش خانگی بود.
مسیری که بعد از سریال قورباغه که با رضایت مخاطبان خاص خودش همراه بود، در سینما ادامه پیدا کرد تا حسینی در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی دسته دختران حاضر باشد. فیلمی که توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فجر چهلم را نیز برای فرشته حسینی به ارمغان آورد. حسینی حالا با اعتماد به نفس بیشتری حضورش در سینما را ادامه خواهد داد. 
آرمان درویش
آرمان درویش نیز که عموما مخاطب او را  با ملکه گدایان می شناسد، از دیگر بازیگرانی است که نمایش خانگی باعث معرفی اش شد. بازیگری که چند از سال ۹۴ در عرصه بازیگری و سینما حضور پیدا کرد، اما اگر بگوییم پیش از حضور در سریال حسین سهیلی زاده، برای مخاطبان شناخته شده نبود، گزافه نگفته ایم. درویش که در سال ۶۶ به دنیا آمده، جزء فارغ التحصیلان دانشگاه سوره در رشته کارگردانی و ادبیات نمایشی است.
بازیگری که اولین تجربه اش را در فیلم چهارشنبه رقم زد و بعد از آن نیز در ۱۱ فیلم بازی کرد که  ۷ فیلم هنوز اکران نشده است. شاید همین عدم اکران ها باعث شد تا درویش آنطور که باید به چشم عامه مردم نیاید. قطعا قرار است چنین بازیگری در آینده نیز بیش از پیش جلوی دوربین کارگردان های  مختلف حاضر شود.


کد مطلب: 1964

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/1964/بازیگرانی-حضور-سریال-های-نمایش-خانگی-سکوی-پرتابشان

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir