کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به کارگردانی ارسلان امیری

«زالاوا» در چهل و پنجمین جشنواره گوتنبرگ 

29 دی 1400 ساعت 20:38


فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در جدیدترین حضور بین المللی خود، در چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم  گوتنبرگ، بزرگترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی، به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی پروژه؛ فیلم سینمایی «زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری در ادامه حضور موفق خود در جشنواره‌های جهانی، در چهل و پنجمین جشنواره فیلم گوتنبرگ، که به صورت فیزیکی و مجازی از ۲۸ ژانویه تا ۶ فوریه برگزار می‌شود، راه یافت.

«زالاوا» پیش از این نیز به پنجاه و یکمین دوره جشنواره روتردام هلند (۲۶ ژانویه - ۶ فوریه) راه یافته بود که این رویداد هم، همزمان با جشنواره بین‌المللی گوتنبرگ برگزار خواهد شد.

فیلم سینمایی «زالاوا» قرار بود ماه گذشته وارد چرخه اکران در کشور شود که به دلیل شرایط نامساعد و ترافیک آثار سینمایی از اکران در آن زمان انصراف داد تا با برنامه‌ریزی و فراهم شدن شرایط بهتر، در ماه‌های پیش‌رو مهیای اکران در سینماهای کشور شود. 

‌‌
نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی در «زالاوا» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«زالاوا» که پیش از این برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ سی‌وششمین هفته منتقدین فیلم‌ و جایزه‌ی فیپرشی انجمن منتقدان بین‌المللی در هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان بهترین فیلم سه بخش افق‌ها، هفته‌ی منتقدین فیلم و روزهای ونیز را دریافت کرده، در جشنواره‌های معتبری چون «تورنتو»، «سائوپائولو»، «فانتاستیک فست تگزاس»، «منتقدین شیکاگو»، «هنگ‌کنگ»، «موربیدو مکزیک»، «فیلادلفیا» و جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» نیز مورد تحسین واقع شده است.

همچنین پخش بین‌المللی «زالاوا» به عهده کمپانی Levelk دانمارک است.


کد مطلب: 1797

آدرس مطلب :
https://www.cinemaideal.ir/news/1797/زالاوا-چهل-پنجمین-جشنواره-گوتنبرگ

سینماایده‌آل
  https://www.cinemaideal.ir