سینماایده‌آل | پایگاه خبری تحلیلی سینماایده‌آل 17 بهمن 1399 ساعت 18:27 https://www.cinemaideal.ir/news/167/چندبازی-درخشان-جشنواره-سی-ونهم -------------------------------------------------- عنوان : چندبازی درخشان در جشنواره سی ونهم -------------------------------------------------- متن : بخش مهمی از موفقیت یک اثر سینمایی را پس از فیلمنامه و کارگردان، بازیگرش رقم می زند، بازیگرانی که باید درست و دقیق انتخاب شده و برای رفتن در قالب نقش ها مشکلی نداشته باشند.در حقیقت آنها شخصیت های نوشته شده روی کاغذ را جان بخشیده و به آن وجوه انسانی می بخشند.حال که جشنواره سی و نهم از نیمه گذشته،نگاهی به پنج بازی شاخص در بخش مسابقه می اندازیم. ♦️ملیسا ذاکری/ستاره بازی ایفای نقش معتاد برای هر بازیگری یک چالش بزرگ و جذاب به نظر می رسد که گاه به نتایجی فوق العاده منتهی می شود. اتفاقی که برای ملیسا ذاکری رخ داده و شخصیت صبا مهمترین نقش آفرینی سینمایی او به حساب می آید. ذاکری کاملا به نقش نزدیک شده و به مرور با آن یکی شده است که حاصلش چند لحظه درخشان سرشار از جنون بازیگری است. ♦️هوتن شکیبا/ابلق شکیبا بدون شک یکی از مهمترین بازیگران سه چهار سال اخیر است که تشنه حضور در نقش های متفاوت بوده و از نقش های کلیشه ای و تکراری فرار کرده، او در ابلق یکی از بارها تکرارشده ترین نقش های ملودرام های اجتماعی سینمای ایران را ایفا کرده و باظرافتی خاص آن را از سایر نمونه های مشابه خود متمایز کرده است. شخصیت علی که با همه هارت و پورت ها و ظاهر مهیبش،قلب کوچکی داشته و رشد عقلی اش نیز متوقف شده و شکیبا این متوقف شدن علی در زمان را عالی بازی کرده است. ♦️الناز شاکر دوست/ابلق شاکردوست هم در مسیر بازی های درخشانش، با حضور در ابلق و در نقش زنی ساده و عامی که به واسطه مصائب هولناکی که به سرش می ریزد، شمایلی از یک قربانی را پیدا می کند. شاکردوست که در نقش راحله ته لهجه ترکی نیز دارد، به شدت از بازی برون گرایانه دوری کرده و به سمت درونی کردن نقش رفته که در این کار بسیار موفق بوده است. ♦️هدیه تهرانی/بی همه چیز یکی دیگر از شاه نقش های جشنواره امسال متعلق به هدیه تهرانی است که با شخصیت زنی مقتدر وثروتمند به نام لی‌لی کاملا جفت و جور شده و برای این کار هم به هیچ‌وجه به سمت اغراق نرفته، تهرانی ابتدا نقش را با توجه به فیلمنامه درخشان قرایی پیدا کرده و پس از فرایند درونی کردن، وجوه بیرونی اش را به نمایش گذاشته است. . ♦️عباس جمشیدی فر/شیشلیک نقش های مکمل درست مانند هافبک های دفاعی در فوتبال مدرن هستند روی کیفیت نهایی فیلم تاثیر گذاشته و هیچگاه خود را به رخ تماشاگران نمی کشند.کاری که جمشیدی فر درنقش سرکارگر کارخانه پشم ایران انجام داده است،برای نمونه به میمیک چهره اش هنگام سخنرانی رئیس کارخانه اشاره کرد که چاپلوسی و بی حوصلگی را با خود دارد.